2012. október 30., kedd

2/ Selejtezés

Elengedni a múltat, hogy helyet csináljunk a jelen csodáinak!
Ma megértettem miért éreztem annyira idegennek mindent mikor hazaérkeztem másfél év távollét után és beléptem a lakásba.  Más emlékek képek és érzések éltek bennem. Körülnéztem és olyan nehéz lett a szívem és nem értettem miért. Most döbbentem rá a változás ezzel jár. 
 Neki álltam takarítani és pakolni a lakásban. Selejtezem ki a már rég nem használt holmikat, kinőtt, használaton kívüli ruhákat, tárgyakat stb. Másfél évig nagyon jól megvoltam ezek a dolgok nélkül. Egy Ázsiai mondás szerint, amit egy évig nem használsz arra nincs is szükséged. Ezt érzem én is. Tele van a lakás szükségtelen, felesleges por fogókkal. Mások sok dolgot ezek közül emlékeknek hívnak... én most azt érzem ezek a dolgok röghöz kötnek, fájdalmas emlékeket ébresztenek, arra az emberre emlékeztetnek, aki már nem vagyok és aki már nem is akarok lenni soha többé :) Leegyszerűsödtem, letisztultam belül. Az emlékek, szép emlékek, jók , de elég ha a lelkemben esetleg fényképeken őrzöm őket :)
Van olyan dísz tárgy amit szeretek és ami évek óta csak porosodott és féltve őrizgettem, de most szép használati tárggyá lépett elő :D használom, örömmel, és nem sajnálom!
Sok dolog átértékelődött bennem és a tárgyak által felidézett érzések rádöbbentettek tényleg mennyire átalakultam. Talán  3-4 olyan dolog van, amihez valóbban érthetően kötődöm, vagy tényleges értéket képvisel, de a többihez értelmetlen volt a ragaszkodásom. Most sokkal inkább magamhoz kötődöm, ahhoz az önmagamhoz akire végre rátaláltam! Megtanultam szeretni önmagam a tárgyak helyett :) Közhely, de a valódi értékek bennünk rejlenek nem a tárgyakban.
Szóval ez az egész, jó dolog, csak túl kell esni rajta. Maga a  selejtezés folyamata, az hogy újra látom, tapintom ezeket a dolgokat, nem könnyű a nehézsége ebben van. ELENGEDNI a "kuka felett" nagyon könnyű :) csak, amit ez az egész felidéz bennem, amit mélyről felhoz belőlem-érzéseket ezekre nem vágyom. Ezek a múlthoz kötődnek-kötnek én pedig a jelenben vagyok és a jelenben akarok lenni.
Mosolyogjatok ma is :) !!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése